Anmeldelse – Jurassic world (2015)

Jurassic World genopstår den klassiske Jurassic Park-filmserie og bringer den tilbage til relevans. Det finder sted mere end to årtier efter begivenhederne i den første film. Jurassic World er, efter at have været omdøbt antagelig på grund af den berygtede tilknytning til det forrige navn, nu en fuldt aktiv dinosaur forlystelsespark. Men fremmødet har været faldende, og parkejeren søger efter en måde at øge den på. Så InGen introducerer en ny type dinosaur, en hybrid. Indominus Rex er, som de kalder det, en genetisk modificeret T-Rex blandet med andre rovdinosaurier. Den er større og mere intelligent end nogen af ​​de tidligere arter. Dog bryder det ud af sit indeslutningsområde og fortsætter med at ødelægge parken og dens besøgende.

Når jeg gik ind i denne film, var mine forventninger temmelig høje på trods af de utilfredsstillende historier om Lost World og JP3. Det tog lang tid at få denne film til teatre på grund af forskellige meninger om, hvor man skal gå videre med historien, eller hvis de overhovedet ville fortsætte den. På grund af denne tidsperiode forventede jeg en meget godt udført film, og som jeg modtog. Hvad det mangler i opfindsomhed, udgør det mere end historieudvikling og intense actionsekvenser. Jurassic World vil holde dig på kanten af ​​dit sæde fra start til slut.

Mange hengivne Jurassic Park fans vil sætte pris på henvisningen til begivenhederne i den originale film. I en bestemt scene opdager nogle af hovedpersonerne det gamle besøgende, der nu er vokset med pensel. En anden scene portrætterer en karakter iført en gammel Jurassic Park T-shirt, han købte, meget til hans kollegers skændsel. Som jeg sagde tidligere, kan det, der skete i Jurassic Park for 22 år siden, have været inspiration til skiftet fra “Jurassic Park” til “Jurassic World”.

Selvfølgelig har du de lavvandede kritikere, der ville panorere denne efterfølger som “uoriginal” eller i det væsentlige en omvaskning af tidligere begivenheder. Selvom det kan være tilfældet til et punkt, taler talerne for sig selv, folk! Fra offentliggørelsen af ​​denne artikel har Jurassic World tjent $ 981,3 mio., For ikke at nævne, at der blev brudt adskillige åbningskontor i weekenden.

Uanset om denne film er værd to timer af din tid, overlader jeg det til dig. Men efter min mening var det to timer af min tid meget velbrugt!